Etusivu
Harjoittelu


HARJOITUSAJAT:

  • Tiistai:
    18.30-19.30 Kuntonyrkkeily
    19.30-21.00 BJJ / lukkopaini

  • Keskiviikko:
    18.30-20.00 MMA (clinch)

  • Torstai:
    18.00-19.30 BJJ / lukkopaini
    19.30-21.00 Kuntonyrkkeily

  • Perjantai:
    17.00-18.30 MMA (boxing)
    18.30-20.00 BJJ / lukkopaini


HARJOITUSPAIKKA:

Fight Club Kouvolan sali (Kotkankallionkatu 23, Kouvola) KAMPPAILUSALIN VARAUSKALENTERI

HARJOITUSMAKSUT:

Maksun voi suorittaa myös verkkopankissa tilisiirrolla seuran tilille:
Tilinumero : FI8757500 120233375
Saaja : Kombat Klubi Kouvola
HUOM! Merkitse maksun viestiksi oma nimesi ja mitä aiot maksaa (peruskurssi/vuosimaksu/kevät/syksy)

HINNAT:

  • Virikesetelit (virikeseteleiden tilaamisohjeet)
  • Smartum setelit (smartum)
  • 50€ / kymppikortti

  • 50€ / jäsenmaksu
  • 180 €/ puoli vuotta
  • 350 € / koko vuosi

  • Kausimaksut: laji, treenipäivät, maksu:

  • Yhden lajin harjoitukset:
  • BJJ (ti, to, pe) tai Boxing (ti, to) tai MMA (ke,pe) 180€

  • Kahden lajin harjoitukset:
  • BJJ+Boxing, BJJ+MMA, Boxing + MMA 220€
    BJJ+ MMA+ Boxing, kaikki treenit 260€

  • Aloituskurssit:
  • Kuntonyrkkeily, BJJ, MMA, Kahvakuula, Streetwise training 50 e / 10 kertaa

  • Brazilian jiu-jitsu (BJJ)/ lukkopainin (SW) peruskurssin hinta: 100€ (lisätietoa kurssista)
  • Harjoitukset:

    Brasilian jiu-jitsu sekä lukkopaini harjoitukset ovat tyypillisesti 90-120 min pituisia. Harjoitukset jaetaan kolmeen osaan: alkuverryttely, opetusvaihe ja painiharjoitus. Harjoitukset aloitetaan sykettä kohottavalla alkuverryttelyllä. Alkuverryttely koostuu monipuolisista pystyssä ja matossa tehtävistä laji- ja liikkumisharjoitteista. Alkuverryttelyn jälkeen seuraa opetusvaihe. Opetusvaihe alkaa harjoituksen ohjaaja näyttämällä tekniikalla. Harjoiteltava tekniikka /-tekniikat tullaan käymään läpi yksityiskohtaisesti ja useiden toistojen saattelemana. Tekniikka vaiheen jälkeen siirrytään painiharjoitteluun. Painiharjoittelu aloitetaan tilanteesta riippuen joko pystystä tai maasta. Painiharjoittelussa hyödynnetään opittuja liikkumisharjoitteita sekä mattokamppailutekniikoita.

    HARJOITTELUFILOSOFIA:

    Pyrimme tehokkuuteen harjoittelussa, on kyse sitten itsepuolustuksesta tai urheilusta. Me jaamme oppimateriaalimme kolmeen erilaiseen tapaan:

    • Harjoitustyyppi
    • Osa-alueet
    • Käsitteet
    Neljä tärkeintä opettamaamme harjoittelutyyppiä:
    • Brasilian jiu-jitsu / lukkopaini
    • Shooto / MMA
    • Itsepuolustus
    • Muay Thai / Nyrkkeily
    Kolme tärkeintä kamppailun osa-aluetta mihin keskitymme ovat:
    • Pystykamppailu
    • Clinch
    • Mattokamppailu
    Keskitymme seuraaviin käsitteisiin:
    • Elävä harjoittelu
    • Toimiva harjoittelu
    • Mukautuvuus
    • Urheilullisuus / Kunto
    • Asenne / Mieli
    Me harjoittelemme ja opetamme systemaattisesti ja urheilullisesta näkökulmasta:
    • Pyritään siihen, että tiedonanto ja tekniikat etenevät loogisesti
    • Harjoittelu tehdään korostaen elävää harjoittelua
    • Edistyminen voidaan todeta seuraavasti: menestynyt tekniikan suorittaminen yhteistyöhalutonta vastustajaa vastaan.
    • Meidän pyrkimyksemme on valmentaa Sinua kuin urheilujaa, niin lyhyen kuin pitkänkin aikavälin tavotteissa.

    Mixed Martial Arts – kehä, häkki tai katu aina sattuu :)

    Haluatko oppia puolustamaan itseäsi kadulla tai kilpailla kilpailussa? On joka tapauksessa tarpeellista opetella kolme osa-aluetta: pystykamppailu, clinch, mattokamppailu. Emme ajattele tekniikkaa terminä niinkään vaan sitä mikä toimii parhaiten kulloisessakin tilanteessa ja miltäkin etäisyydeltä. Lyönti on lyönti, potku on potku, kuristus on kuristus. Sillä ei ole väliä mistä ne alun perin on ja mitä hienoja nimiä tekniikalle on annettu. On tärkeää huomata että meillä ei ole kouluteta mitään katutaistelijoita. Meidän jäsenet keskittyvät terveyden sekä kunnon parantamiseen ja siihen että kykenevät puolustamaan itseään kadulla tarvittaessa. Harjoittelun sivutuotteena mikäli harjoittelijat itse niin päättävät on mahdollista osallistua kilpailuihin. Elävän harjoittelun kautta harjoittelijamme voivat onnistua ponnisteluissaan mitä ikinä päättävätkään. Jos et sparraa, jos harjoittelusi ei ole elävää mutta sen sijaan sisältää kuolleita malleja ja ns. virtaus harjoituksia, niin mitä ikinä teetkään se ei vastaa todellista taistelua. Suurin osa harjoittelijoistamme harjoittelee yksinomaan itsepuolustuksen, kunnon ja hauskuuden vuoksi, mikä vähentää stressiä ja luo hyvän olon tunnetta. Erilaiset harjoitteet ja sparraus mahdollistaa intensiivisen, jännittävän, haastavan ja turvallisen tavan rakentaa tarvittavia ominaisuuksia itsepuolustukseen sekä parantaa yleistä kuntotasoa. Kompetenssi ja edistyminen on mitattavissa yksinkertaisesti, onnistunut tekniikan suorittaminen yhteistyöhalutonta vastustajaa vastaan. Emme tuhlaa aikaa tehottomiin tekniikoihin tai vanhentuneisiin opetusmenetelmiin, on yksinkertaisesti liikaa tekemistä ja liian vähän aikaa.

    HARJOITTELUN PERIAATTEET:

    Keskitymme opetuksissa kolmeen tärkeään osa-alueeseen pystykamppailu, clinch ja mattokamppailu. Treenaat aina parin kanssa, meillä ei tuhlata aikaa harjoitteluun ilmassa tai tehdä kataa / muotoja. Kun harjoittelet parin kanssa saat välittömän palautteen, kysyt vain pariltasi toimiiko tekniikka ja parisi vastaa kyllä tai ei. Mitään ei jätetä sattuman varaan, ei mitään teoreettista. Voit kysyä kysymyksiä, saat välittömästi vastauksen. Meillä on rento ilmapiiri harjoittelujaksojen aikana ja siinä miten tuntimme käytännössä ovat, meillä ei ole hierarkiaa, kaikkia kutsutaan etunimillä tai lempinimillä, ohjaajat ja oppilaat samalla tavalla, meillä ei kumarrella, eikä tehdä muutakaan perinteistä pokkurointia, jos harjoitellaan lyömistä hanskat yhteen jos painimme tai harjoittelemme jiu-jitsua paiskaamme kättä ja sitten vain painitaan. Kun harjoittelemme jiu-jitsua sillä ei ole väliä minkä värinen Gi sinulla on tai mitä merkeissäsi lukee, meillä on ovet auki kaikille politiikka. Toisin kuin jotkut enemmän perinteisistä dojoista / koulusta / klubeista meillä ei ole tosiaan ole luokkasysteemiä, jossa jotakin kutsutaan nimillä ”sensei, sifu tai mestari” vain siksi että hänellä on enemmän kokemusta harjoittelusta kuin sinulla., valmentajiamme kutsutaan etunimillä tai jopa lempinimellä. Olemme enemmänkin joukko ystäviä ja perhe. Ryhmämme isännöi ja osallistuu säännöllisesti seminaareihin ja koulutustilaisuuksiin. Voimme harjoitella kenen kanssa haluamme ja milloin haluamme. Ei politiikkaa, ei bullshittiä. Jollet ole ollut aivan toisella planeetalla viimeiset kymmenen vuotta, niin sinun luulisi tietävän Brasilian Jiu-jitsun tehokkuuden, tämän tehokkuuden vuoksi Brasilian jiu-jitsu toimii perustana kaikelle muulle harjoittelulle. Huolimatta siitä että mattokamppailu on vain yksi osa palapeliä, tämä on alue jota treenaamme eniten verrattuna muihin mahdollisiin treenimuotoihin kuten lyömiseen ja MMA harjoitteluun. Kaikissa opettamissamme tunneissa on sama muoto: lämmittely, käytännössä 2 tai 3 asiaan liittyvää tekniikkaa eri asteisella vastuksella tehden, tehtävä sparraus tekniikoita käyttäen, sparraus, loppuharjoittelussa palauttava harjoittelu. Meillä on salilla erittäin hyvä joukkuehenki, joka todennäköisesti johtuu siitä että olemme ja toimimme tiiminä, kaikki auttaa kaikkia, riippumatta siitä, kuka olet ja mitä olet tehnyt aiemmin.

    TOIMIVAA EI FANTASIAA

    Hauska, haastava, turvallinen ja kannustava koulutusympäristö Tarjoamme realistista itsepuolustustaitoa ja koulutusta tukevan ympäristön, jossa suorituskyvyn ja kunnon parantaminen sekä hauskuus on ainoita kriteereitä. Me sisällytämme liikkumisen ja ajoituksen kaikkeen harjoitteluun käyttäen progressiivista vastarintaa parin kanssa harjoitellessa. Tämä tarkoittaa sitä että henkilöt jotka harjoittelevat havaitsevat miten heidän osaamisensa edistyy....itse. Harjoittelusta tulee todellinen prosessi itsensä löytämiseen. Kaikki harjoittelu on progressiivista ja tiukasti suorituskykyyn perustuvaa, tämä mahdollistaa urheilijoiden joilla on vähän kokemusta luoda vankka kunto ja taitopohja omaa tahtiaan ja samaan aikaan antaa niille mahdollisuuden jatkaa harjoittelua joilla on luonnollisesti paremmat kyvyt. Kaikki voivat harjoitella tällä tavalla, huolimatta iästä tai fyysisestä kunnosta.

    HAUSKAA ILMAN PELKOA

    Se on terveellisempi tapa kouluttaa. Tarjoamme harjoitteluympäristön, jossa terve kilpailu edistää ja saa osallistujat luottamaa omaan itsepuolustustaitoonsa mikä heillä on kuin myös omaan parantuneeseen kuntotasoonsa. Ja mikä tärkeintä koulutus on nautittavaa. Loppujen lopuksi jos se ei ole hauskaa jäsenet eivät ole tulossa takaisin viikko toisensa jälkeen. Taidot ovat sovellettavissa kadulla tapahtuvaan itsepuolustustilanteeseen. Painotamme tietoisuutta lähiympäristöstä, konfliktien tunnustamista ja tilanteen rauhoittamista. Taistelu, kuten pitäisi, on viimeinen keino. Jäsenemme tietävät että heidän tietonsa ja taitonsa ovat toimivia koska he harjoittelevat vastaan laittavaa vastustajaa vastaan joka harjoituskerta. He voivat keskittyä paljon tärkeämpään asioihin harjoittelussa, nautintoon ja henkilökohtaiseen kasvuun. Mikä on hyväksi kasvatettaessa itsepuolustustaitoja on myös hyväksi kasvatettaessa todellista kuntoa. Koska lähestymistapamme edellyttää jatkuvaa mukautuvaa liikkumista koko keholle ( mieluummin kuin staattisen asennot ja robottimaiset liikkeet) se on erinomainen keino päästä kuntoon ja vähentää stressiä. Ja tosin kuin monet suositut liikuntamuodot joita esitellään tiedotusvälineissä, elävä kamppailulaji harjoittelu ei ole koskaan tylsää. Koulutus suorituskykyisyytensä puolesta vaatii sinulta suoraa huomiota, vuorovaikutusta ja osallistumista siihen mitä olet tekemässä. Yhtä paljon kuin se kehittää uusia kykyjä, se on tässä hetkessä olemista. Se on stressin laukaisemista parhaimmillaan!

    ALIVENESS, ELÄVYYS

    Muutoksen suosiminen
    Toimimme yhteistyössä maailmankuulun Straight Blast Gym ja SBG Brasilian Jiu-jitsu Associationin kanssa, meidän koulutusfilosofia perustuu aliveness, elävä harjoittelu periaatteeseen. Toisin kuin useimmat kamppailulajien opetussuunnitelmat, jotka viettävät paljon aikaa harjoittelemalla useita ennalta määriteltyjä liikkeitä, aliveness opetussuunnitelmaan liittyy mukautuminen ennalta valmistelemattomaan, liike ja ajoitus on aina mukana harjoiteltaessa vastaan laittavan vastustajan kanssa. Tämän lähestymistavan mukaan oppilaamme oppivat omaksumaan dynaamisen, jatkuvasti muuttuvan todellisuuden, joka on jatkuvasti oltava vuorovaikutuksissa ja sopeuduttava tuntemattomaan. Ainoastaan tämän kaltaisella harjoittelulla hauskuus ja toiminnallisuus voivat kohdata. Totuus realistisista itsepuolustuslajeista.
    Vaikka monet itsepuolustus koulutukset väittävät tarjoavansa käytännöllistä, realistisia lähestymistapoja koulutuksessaan, tarkasteltaessa lähemmin käy usein ilmi, että ne ovat kiinni vanhentuneissa teorioissa siitä, mikä toimii vastaan laittavia vastustajia vastaan. Totuus on, että riippumatta siitä, miten vaikuttavalta tekniikka tai harjoite näyttää esittelyssä, niillä ei useinkaan ole mitään tekemistä sen kanssa mikä kehittää todellisia taitoja. Esimerkiksi kuvittele tenniksen pelaaja joka voi tehdä täydellisen rystylyönnin ilmassa mutta ei lyö koskaan palloa, tai sitten amerikkalaisen jalkapallon pelaaja joka harjoittelee vain pallolla ja pelkkiä vapaapotkuja, ilman että kukaan koskaan taklaa häntä. Nämä pelaajat voivat näyttää todella vaikuttavilta ja hyviltä näissä scenaarioissa, mutta jos he eivät koskaan oikeasti pelaa tennistä tai jalkapalloa , kuinka hyvin he pärjäisivät oikeassa matsissa. Sen sijaan että on vain teoriaa siitä mitä pitäisi tehdä spontaanissa yhteistyöhaluttomassa ympäristössä, meidän pitäisi kokea tämä jokapäiväisessä harjoittelussa. Kuten aina, me harjoittelemme turvallisesti, tavalla jossa voit haastaa itsesi ja silti edetä omaa tahtiasi.

    Periaatteessa kun päädyt harjoittelemaan elävästi:

    • Lyönnit päädyt nyrkkeilyyn / potkunyrkkeilyyn / thainyrkkeilyyn
    • Clinch päädyt Brasilian jiu-jitsu / judo / paini
    • Mattokamppailu Brasilian jiu-jitsu / lukkopaini
    Mitä sinä et saa kokea jos sinä harjoittelet tavalla jossa hyökkääjä ”leikkii tyhmää”? Sitä että molemmat ihmiset ovat objektiivisia siinä mitä yrittävät tehdä.(Jokaisessa elävässä harjoituksessa molemmat harjoittelijat ovat objektiivisia siinä mitä tekee, joskin aluksi toisen ei kannata yrittää laittaa hirveän kovaa vastaan, vaan kannattaa vaihdella suhteellista vastusta) Tietenkin jotkin ihmiset voivat sanoa ettei tämä ole kovin realistista, sillä todellinen hyökkääjä ei tiedä mitä olet tekemässä, mutta huolimatta tästä, mihin sinä luotat enemmän: tekniikkaa jota kokeilet ainoastaan kun joku esittää tyhmää vai tekniikkaa jota voit tehdä kun vastustajasi tietää mitä olet tekemässä ja yrittää estää sinua?